Handelsbetingelser

Generelle oplysninger


IgenIbrug


CVR-nr: 2891734


Adresse:  Butik: Bjergegade 1D, 3000 Helsingør / Webshop: Bjergegade 15E, 3000 Helsingør


Mail: Kontakt@shadesby.dk


Telefon: +45 52 40 70 01


 

Betaling

Følgende muligheder for betaling findes på shoppen: Dankort, Mastercard, Visa, MobilePay
Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Dog med undtagelse lampeskærme der kun produceres på bestilling, hvor beløbet hæves ved ordreafgivelse.

 

Fragt
Din ordre leveres med GLS til en nærliggende pakkeshop. Pris: 55 kr.
Leveringstid på færdige varer (ikke lampeskærme og forudbestilte varer) er 1-4 hverdage efter ordreplacering.
Levering for håndlavede lampeskærme sker inden 2 uger (Oftest indenfor 2-5 dage)
Ved valget “afhentning i butik” sendes en mail, når ordren er klar til afhentning
Levering er begrænset til danske adresser.
Bemærk at der omkring travle perioder som ferier og helligdage kan forekomme længere leveringstid - information om dette vil fremgå på webshoppen.

 

Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@shadesby.dk.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen.


Bemærk: ingen returret på vores håndlavede lampeskærme (se afsnit om ingen fortrydelsesret)


Fortrydelse af en del af købet:
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 
Vores lampeskærme er varer, som er fremstillet i hånden efter dine specifikationer og har fået et tydeligt personligt præg og disse kan derfor ikke fortrydes. De skærme det gælder for er der linket til vores handelsbetingelser direkte under hvert produkt.

Enkelte af vores lampeskærme (fx Ecoprint, Flora plisse og Wiinblad) falder ind under alm regler om fortrydelsesret, da de står færdig producerede i butikken.

 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os (Bjergegade 15E).
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten eller pakken forsvinder under transporten. Vedlæg kopi af faktura/ordrebekræftigelse, der indeholder kontakt info på dig som kunde. Bemærk, varen skal leveres på vores adresse af GLS eller Postnord - Vi afhenter ikke i pakkeshops og tager ikke imod anbefalede pakker, hvor der skal betales for modtagelse. Du kan ikke returnere med DAO, da de ikke kan komme ind i den aflåste gård, da de afleverer pakker om natten.

 

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi.
Vi accepterer kun, at du sender varen retur i den originale emballage og den tilhørende beskyttelse.


Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder hele dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, dog ikke leveringsomkostninger fra dig til os, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen, hvis vi i samme tidsrum har modtaget varen retur. Fortryder du kun en del af dit køb refunderes fragt beløbet ikke.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen. 

Varen sendes til:
Bjergegade 15E, 3000 Helsingør - Vedlæg kopi af faktura/ordrebekræftigelse, der indeholder kontakt info på dig som kunde

OBS: Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til levering på adressen med GLS eller Post Nord. 

 

Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine fragtomkostninger (max 50 kr). Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Bjergegade 15E, 3000 Helsingør

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til levering på adressen med GLS eller Post Nord efter forudgående aftale.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet samt kopi af kvittering. 

 

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos IgenIbrug og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på shadesby.dk er Charlotte Tøt Jensen.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@shadesby.dk.

 

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kontakt@shadesby.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning 
Nævnenes Hus Toldboden 2
8800 Viborg 
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/od
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 29.03.2022